Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 25-06-2017

Generelle oplysninger

Selskabets juridiske navn: mySmartwatch APS
Webshop: www.mysmartwatch.dk
CVR-nr.: 38744097
Adresse: Arnold Nielsens Boulevard 68D 1 th, Hvidovre 2650
E-mail: info@mysmartwatch.dk

Betaling

Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder. Den mest sikre, og den betalingsform vi anbefaler alle kunder, er at betale med et betalingskort. Vi accepterer følgende korttyper:

  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • MasterCard Debit
  • Maestro

Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt. Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande. Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb – hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.

Levering

Vi afsender alle pakker med tracking nummer. Forventet leveringstid er 1- 3 hverdage.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at benytte returformularen på www.mysmartwatch.dk/retur. Formularen skal ligeledes udskrives og sendes med returpakken.

Alternativ til formularen som skal vedlægges returpakken, kan man lave sin egen, som skal indeholde mindst disse informationer:

  • Ordrenr
  • Dato for modtagelse af varen
  • Dit navn
  • Din adresse
  • Dato ved returnering

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Al retur uden tydelig meddelelse til mySmartwatch vil ikke blive betragtet som udnyttelse af fortrydelsesretten. Såfremt sendes retur uden oplysning om dette, vil der blive pålagt et administrationsgebyr på 50 kr. for manuel behandling.

Varer undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, herunder reparationer.

Varer, som er vundet i konkurrence eller givet som gave af mySmartwatch.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage vil udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage og samme stand og mængde, som du modtog den.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

mySmartwatch
Att: Fortrydelse
Arnold Nielsens Boulevard 68D 1. th., 2650 Hvidovre

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

mySmartwatch yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles mySmartwatch inden for rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller refundering.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis din vare er gået i stykker

Hvis produktet du har købt er defekt, skal du i første omgang tage kontakt til vores kundeservice på mail, hvor vores medarbejdere vil forsøge at få afklaret fejlen og evt. udbrede fejlen hvis muligt. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, skal du oprette en reklamationssag på mySmartwatch.dk reklamationsside.

Hvordan beskriver du en fejlmeddelelse bedst muligt?

Du bedes beskrive fejlen og hvor og hvordan fejlen er opstået. Du må meget gerne vedhæfte foto og evt. videoklip hvor fejlen vises under brug. Dernæst må du gerne oplyse om fejlen er konstant eller periodisk. Hvis fejlen er periodisk må du gerne oplyse under hvilke forhold og hvor ofte fejlen opstår.

Uberettiget reklamation og gebyr

mySmartwatch kan i visse tilfælde opkræve et testgebyr af en uberettiget reklamationssag. En uberettiget reklamationssag vil typisk være ved selvforskyldte skader, forkert brug/håndtering, eller at vi ikke kan konstatere fejl som er angivet i reklamationssagen.
Testgebyret vil variere mellem 150 -og 250 kr. inkl. moms afhængig af tidsforbruget af vores tekniker i forbindelse med test og fejlsøgning.

Behandlingstid på reklamationer

Vi bestræber os på at kunne behandle reklamationer indenfor 15 hverdage, dog kan der i travle perioder opstå længere behandlingstid.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Kunden afholder selv returomkostningerne.

Varen sendes til:

mySmartwatch
Att: Reklamation
Arnold Nielsens Boulevard 68D 1. th., 2650 Hvidovre

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt, og vedlægge det i pakken.

Der er ikke reklamationsret på varer som er givet ud som en gave eller præmie.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos mySmartwatch og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på https://www.mysmartwatch.dk er mySmartwatch

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til trejdemand. Vi har dog et samarbejde med forsendelse og betalingssystemer som gør det nødvendigt at videresende nødvendige kundeoplysninger for at kunne foretage betalingstransaktioner samt fragte varen. Persondatapolitikken hos vores samarbejdspartnere er gennemgået og valideret således at vi sikrer os at dine oplysninger ikke bliver misbrugt.

Som registreret hos mySmartwatch, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til:
info@mysmartwatch.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@mysmartwatch.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. http://www.forbrug.dk/

Forbehold og ansvarsfraskrivelse

mySmartwatch tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.